Kaptam levelet egykori egyetemem ún. alumni izéjétől. Ez a szó amúgy póriasan nem több és nem kevesebb, mint az öregdiák, de a sznob bölcsészeknek nehogy már! Igaz, hogy a latin szakosokon kívül annyit fakítunk hozzá, mint kutya a szivárványhoz. (Merthogy a dög színvak, ugyebár).

Nah, mondom, mi van már, me’ eddig nem nagyon keresgéltek utánam… 

Hah, hah, hát ugye problém támadt… 

“A magyar felsőoktatás mai helyzetében elkerülhetetlen, hogy 377 éve fennálló Karunk köré egy elhivatott alumnuszokból, volt hallgatókból álló védőernyőt vonjunk. Elengedhetetlen, hogy tájékoztassuk őket arról, hogy Karunk 377 éve teljesíti küldetését, a magyar, humán véleményformáló értelmiség színe-javának képzését. Ön is ennek a véleményformáló hagyománynak a része.”

Mindent kontextben kell látni, és akkor rögvest világos… 

Amíg otthon voltam, volt ilyen hírek demonstráló meg előadó foglaló diákokról, úgy tiltakozás képpen, mert a kormány ígymegúgy! 

Igen.

Reflexióim:

Bogaraim, amikor arról olvastam, hogy az elfoglalt előadóban mindenféléről vitáztatok, szavaztatok, munkacsoportot alakítottatok, felnyerítettem, mint egy ló… Babák, egykori történészként mondom, nevetségesek vagytok, ti új Rudi Dutschkék… Ez nem 1968, Párizs, Sorbonne… nem. És ti sem vagytok Rudi Dutschke, sem Sartre.

Senkik vagytok… Ahogy én is, egy semmire se jó diplomával, egy másik szakmában, külföldön. Természetesen nem bántam meg, hogy annó azt tanultam, ahol és amit, mert ennek köszönhetően tudtam már jó előre, kis hülyéim, amikor ti még a középiskolában vakartátok a seggetek, és hagytátok mosni a kis kurta agyatok, hogy kurva nagy baj lesz az országban, ha bizonyos reinkarnációi az összes valaha volt diktátornak majd elkerülhetetlenül hatalomra jutnak… Ezért jöttem el.

És még valami, amikor ez a hatalomba jutás megtörtént, jó részetek, kedves Rudik, már szavazó képes korban volt, ahogy a drága felmenőitek is, és látva a választási eredményeket, elmondható, ti hoztátok magatokra a bajt. Úgyhogy most bekkeljétek ki magatok. Ingyen ebéd nincs, és ingyenes tömeges felsőoktatás sem, itt nyugaton (ami után feszt ácsingózik az ország népe) aztán pláne.

Én pedig pénzt nem adok és menedék jogot se. Figyelembe véve a fentieket, továbbá nem feledve, amit pont ennek az egyetemnek az egyik professzora írt egy vaskos könyvében: a magyar egyetemi ifjúság történelmileg vonzódik a jobb oldalhoz. (Ami ugye épp most szúrta őtet hátba, by the way, hehehe)

Na pláne.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása