Van egy olyan blog, amin emberek arról regélnek, hogy miért-hogyan döntöttek és léptek olajra abból a pöcegödörből, amit ma Mordornak Magyarországnak neveznek. Néha elolvasom, most legutóbb valamin aztán fennakadtam.

Asszem a kommentelők között valaki elpöttyentette, hogy amikor kigyüttek ide, értsd: Angliába, akkor szentül hitték, hogy erős az angoljuk, aztán az első aböcö üzlet kifogott rajtuk, nem értették, mit kérdeznek töllük.

Ezt most így hogy? Hát igen, ennyit ér a hírös Rigó sztrít írásbeli-szóbelivel?

Ti. én elég béna vagyok a nyelvtanuláshoz, főleg az indoeurópai nyelvtan fog ki rajtam, pl. az ún. perfect tense-eknek számomra zéró a logikája, de sebaj, ennek ellenére, vígan olvasok 5 nyelven, hablatyolok azért hármon, és ha pisztolyt szorítanak a fejemhez, hát még kettőt is megértek (ez tkp. úgy néz ki, ha pl. vki kérdez vmit akkor, a kérdés meg lesz értve és koherens választ tudok adni, mondjuk spanyol kérdésre angolul, bravúr mi?!), és bevallom soha egy tisztes nyelvvizsgát nem tudtam kiköhögni. Eccer próbálkoztam Rigó sztríti írásbelivel, jégen nem taknyolunk akkorát, mint én ott, a diplomához két egyetemi belső, ún. lektorásusi nyelvvizsgát prezentáltam, akkor még lehetett. Onnantól kezdve az egyetemi kötelező idegennyelvű szakszövegekkel  meg a netről letöltött szeméttel (angolra fansubolt japán anime, harlequin és mills&boon nyálas regények fordítatlanul) csiszoltam angol tudásom, meg skype-on.

Ennek ellenére attól a perctől kezdve, hogy angol földre tettem a lábam, a megértéssel oda-vissza soha nem volt gondom. Pedig intéztem én már itteni TB-t, számla átírást, minden lószart. ÉS nem, most sem vagyok az a zseni, a nyelvtanom nem fejlődött túl sokat, és akkor még keveset mondtam.
Azt, hogy van mégis vmi fejlődés, olyanok jelzik, mint pl. itteni iskolában angolt tanító tanár (tkp. jövendő apósom) szerint igen jól megy a körülményekhez képest, pedig attól az embertől a vér elhűl az erekben, hehehe, vagy pl. amikor Ámerikában mekegtem, akkor volt, aki kérdezte, hogy brit vagyok-e, mondtam, fenéket, csak british inglist tanultam.

Ua. ha most kéne, sem tudnám a Rigó sztríti követelményeket hoznom, talán a szóbelit igen, mert pl. emlékszem, egyszer jutott nekem a fikciós szituáció, hogy lyukas autógumi és csere, és hát istenemre mondom, azóta voltam már ilyen real life szituban itt, szóval, na... De az írásbeli, hát bazz, soha, soha és mégis a negyedik évemet gyűröm itt, lassan lehet folyamodni állampógárságért...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása